Ocitnete se ve společnosti populárního televizního baviče a jeho oddaných fanoušků. Vlastně, opravdu jsou to fanoušci? Do bavičova hotelového pokoje pod maskami příznivců vkročili s postranními úmysly novináři. Pomocí lstí z něj totiž chtějí vylákat kompromitující materiál pro bombastický článek.
Jejich chování je tancem na mlhavé morální hranici a v nečekaných zvratech se pozice ovládajícího a ovládaného neustále mění. Obě strany jsou pro svůj život na vrcholu ochotné ztratit i vlastní sebeúctu. Ale můžeme vůbec někoho z nich odsoudit? Co je ještě v pořádku a co už je přes čáru? Rozhodnutí už necháme na vás.
Komedie Bavič v režii Tomáše Mašína je původním dílem britsko–australského autora Joea Penhalla. Hra z roku 2004 s původním názvem Dumb Show odkrývá vztah novinářů s televizní hvězdou. Joe Penhall patří mezi autory cool (coolness) dramatiky. Šokující scény, vulgarismy, násilí a drastické prostředky – vše za účelem provokovat v divácích silné emoce. I tím se vyznačoval tento styl dramatických děl mladých autorů z konce 20. století.
Scény, které před desítkami let pohoršovaly, už dnes asi nikoho neurazí. Přesto ale kouzlo psychologie postav Baviče v kombinaci se stále aktuálním tématem nejen přežívá, ale i baví. Brilantně rozehraná partie mezi postavami, nečekané zvraty, vtipné dialogy a v neposlední řadě také výborné herecké podání Karla Zimy coby baviče a Dany Morávkové s Janem Řezníčkem v rolích novinářů jsou tím, co dělá z Baviče nezapomenutelnou divadelní podívanou.
„Hra dává prostor pro rozehrání situací, které ukazují život a člověka v jeho komplikovanosti a slabosti. Je o pochybách nad sebestředností jedince a o mediální manipulaci. O tom, co se děje v prostředí, kde chybí soucit a empatie,“ říká režisér Tomáš Mašín a dodává: „V interpretaci záměrně prolínám žánry; od komedie, přes lehké drama až po závěrečný zprvu civilní obraz, který se nakonec promění v symbolické „The show must go on!” To pro herce není snadné, jsou ale skvělí.“
Lístky si můžete zakoupit zde. Těšíme se na vás v hledišti!